sunnuntai 14. huhtikuuta 2024

Mökkipäiväkirja 4/2024


Kolmas kokonainen päivä mökillä eikä mitään erityistä raportoitavaa ole. Paitsi että ulkona on ihan huikean hieno auringonpaiste. Räystäältä tippuu vesi, vaikka pakkastakin taitaa olla useampi aste.

Eilinen lumisade muutti kelin ihan päinvastaiseksi kuin alkuviikolla. Kurakelistä ei ole tietoakaan ja Haukkulin tassut eivät likaannu lenkillä. 

Minä varustauduin ihan liian kevyillä kengillä ja joudun lompsimaan Isännän noin viisi numeroa liian suurilla kumisaappailla, kun vien Haukkulia iltapäivälenkille. 

Isäntähän vie sitä aamuvirkkuna usein jo ennen kello kuutta ekalle lenkille. Minä vielä nukun sen jälkeen kolmekin tuntia. Parina aamuna heräsin klo 9.30, vaikka en erityisen myöhään ollut valvonut. Täällä Herrankukkarossa kun ei kuulu minkäänlaisia ääniä ulkoakaan. 

Järven jää näyttää kestävän vielä ulkoilijoita ihan hyvin. Tänään siellä on nähty sekä kävelijöitä että hiihtäjiä. Sanoin Isännälle, että ”Mä niiiiin menisin hiihtämään tuonne järvelle, jos olis sukset mukana.”  (Huumoria). Minulla ei ensinnäkään edes ole suksia, jotkut vanhat räyskät (sinänsä ihan hyvät, mutta ei niissä mitään karvoja tms. ollut) annoin SPR:n Konttiin. Koululiikunnan jälkeen ja sen ansiosta olen päättänyt olla hiihtämättä enää koskaan, jos ei ihan pakko ole.

Meillä Isäntä huolehtii hiihtämisestä. Minä taas harrastan juuri sellaisia lajeja, joita ei koululiikunnassa ollut: kuntosalilla käymistä, pyöräilyä ja joskus olen käynyt uimassakin säännöllisesti. Se on nyt kyllä valitettavasti jäänyt pois. Hetkittäin alkoi ällöttää muiden uimahallin käyttäjien epäsiisteys. Nyt uusimpana on mukaan tarttunut innostus aamuiseen parinkymmenen minuutin joogahetkeen nettisovelluksen ohjaamana.

Kuva: Erikoiset Asiantuntijat

Kuvien ja tekstin kopioiminen ilman kirjoittajan lupaa on kielletty.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!