perjantai 13. toukokuuta 2022

Rakas verenpaineeni




Rakas verenpaineeni. Kiitos, että olet olemassa.

Kiitetty olkoon sinun voimasi. Ilman sinua en olisi elossa.

Tulkoon paineen tasosi kuitenkin taas vakaammaksi.


Tapahtukoon paineesi avulla elämänlaatuni paraneminen. Älä anna vartaloni kihelmöidä, raajojeni puutua, korvien soida ja jalkojeni turvota.


Anna minun tänä päivänä tuntea suonistossani normaali verenpaine, ei liian korkea eikä myöskään matala. Paineen heittelyt kuuluvat elämään, mutta älä liitele jatkuvasti pilvissä tai vajoa pohjamutiin.


Ja anna minun rauhoittua niin, että minun ei tarvitse tarkkailla sinua koko ajan.

Hoida sinä oma tonttisi, niin minäkin hoidan omani,

emmekä me kumpikaan silloin riko toisiamme vastaan.


Älä yritä pakottaa minua taas hermoilemaan,

vaan anna minun olla rauhassa. Silloin sinunkaan ei tarvitse säntäillä ees taas.


Sillä sinulla on voimasi pitää minut kunnossa ja minulla on mittarini, jotta voin tarvittaessa säätää lääkitystäni, että pysyt aisoissa.



Päivä, jolloin tuntui hyvältä.

Päivä, jolloin silmissä pimeni ja huimasi.

Päivä, jolloin sydän muljahteli ja tykytteli.

Päivä, jolloin korvissa tinnitti ja humisi.


Onpa vaikeaa löytää verenpainetautiin oikea lääkitys! Onko sinulla kokemuksia asiasta?


Lue myös aikaisempi Isä meidän -rukousta mukaileva Puutarhahullun rukous



Kuvat: Pixabay ja Erikoiset Asiantuntijat



2 kommenttia:

  1. Huh! Onpa melkoista vaihtelua verenpaineessasi. Jos oikein ymmärsin, se on yleensä hyvä. Toivottavasti löydät oikean lääkityksen ja sen määrän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi!
      Nyt on lääkityksellä verenpaineeni jo hyvällä, jopa erinomaisella tasolla. Vielä on lääkkeen määrä vähän hakusessa!

      Poista

Kiitos kommentistasi!